Menu Zavřeno

Cyklo-vodácký LDT Jižní Čechy

Cyklo-vodácký LDT Jižní Čechy 14. – 21. 7. 2019

Cyklo-vodácký tábor otestoval kondičku dětí i vedoucích velmi důkladně. Program byl velmi sportovně zaměřený – cykloturistika, vodní turistika, plavání, paddleboardy, pěší turistika, míčové hry a samozřejmě tábornické dovednosti.

V neděli odpoledne jsme vyrazili do Jižních Čech, kde jsem zakempili na týden v Suchdole nad Lužnicí. Po postavení stanového městečka nás čekala večeře a otestování vody v místní pískovně.

V pondělí ráno jsme vyrazili poprvé na kola. Čekal na nás nejnáročnější cyklovýlet na hrad Landštejn, cca 80 km tam a zpět. Cesta nás vedla chvíli lesem, chvíli po silnici, chvíli Českem, chvíli zase Rakouskem. V Rakousku se děti rozhodli odpočinout na golfovém hřišti a užívali si precizně sestřiženého trávníku.

V Albeři se dostavila únava, většina dětí zakempila v místní restauraci a rozhodla se dát přednost jídlu a pití, před krásami hradu Landštejn 🙂 Z Albeře jsme tedy pokračovali v pěti směr Landštejn. Po dalších cca 4 km přišla únava i na Šampona, který vzdal výjezd na posledním kopci směrem k Landštejnu. Na hrad nakonec dorazila malá skupinka ve složení Paprika, Sasanka a Chňapka. Po návratu do kempu většina dětí odpočívala a hrstka neunavených si šla ještě zaplavat 🙂

V úterý nás čekal další cyklovýlet, tentokrát do Nových hradů. Cesta již nebyla tak náročná, čekalo na nás zhruba 40 km tam a zpátky. V Nových hradech jsme navštívili místní hrad a Terezčino údolí plné zajímavých staveb. Nejvíce všechny zaujal umělý Stropnický vodopád, v jehož vodách se někteří rozhodli osvěžit. Odpoledne dorazil Králíček s Vejfukem. Po návratu do kempu jsme si šli ještě zaplavat a večer jsme si zahráli přehazovanou.

Ve středu jsme si půjčili dvě cvičné kanoe a hned z rána vyrazili na pískárnu učit se jezdit v kanoi. Děti se učili jak kanoi ovládat, co dělá háček, co kormidelník, vyzkoušeli si také, jaké to je „udělat se“ a zkoušeli si převrátit loď zpátky na vodu. Všem se nácvik moc líbil. Odpoledne jsme udělali dvě skupinky, jedna ve složení Koala, Lukáš a Vejfuk jeli na výlet do Třeboně, zbytek dětí a vedoucích nabíral síly na čtvrteční sjezd Lužnice.

Ve čtvrtek nás čekala Lužnice, konkrétně sjezd v kánoích v úseku Suchdol – Majdalena. Po prvotních nesmělých pokusech uřídit kanoi na řece se přeci jen všem podařilo se s tímto plavidlem sžít a úspěšně doplout až do Majdaleny. Všichni byli unavení, ale moc spokojení, že sjezd zvládli, i když to trvalo pěkných pár hodin. Z Majdaleny jsme se přesunuli do Suchdola vlakem a děti nevěřili, že cesta, která jim na lodích trvala téměř 7 hodin zabrala vlaku 8 minut 🙂

V pátek jsme podnikli poslední cyklovýlet, tentokrát do nedaleké, 22 km vzdálené Zoo Dvory. Tato malá Zoo nás velmi mile překvapila. Byla velmi pěkně zařízená se spoustou zajímavých zvířat, která nemají jen tak někde, např. s bílými Tygry. V Zoo se dětem moc líbilo. Po návratu do kempu nás čekal nevšední sportovní zážitek – jízda na paddleboardech. Pro některé to bylo první setkání s tímto sportem. Všichni ale velmi rychle pochopili, jak paddleboardy ovládat a po pár minutách se již předháněli v tom, kdo dojede rychleji, či kdo koho z paddleboardu shodí.

Sobotní den patřil výletu vlakem do Jindřichova Hradce. Nejprve jsme si prohlédli lokomotivy a vagony úzkokolejky.

Poté jsme si prošli město, podívali jsme se na zdejší hrad, dali jsme si zmrzlinu a vydováděli jsme se v místním aquaparku. Cestou zpět jsme se zastavili na pizzu a vlakem se vrátili zpět do Suchdola. Po návratu jsme se ještě vyblbli v pískárně začali balit.

Všichni chtěli spát pod širákem, tak jsme složili i stany, opekli si špekáčky, dali hermelín a šli se vyspat na cestu domů.

V neděli ráno jsme vyrazili zpět do Libčic. Tábor ve složení Borůvka, Kakabus, Kotě, Králíček, Lasička, Lukáš, Sasanka, Šampon, Tom, Brasset, Chňapka, Kitty, Koala a Paprika se velice vydařil. Všichni odjížděli unavení, ale nikomu se domů nechtělo. Počasí nám vyloženě přálo, na kola bylo příjemně, na vodu a koupání teplo.

Fotogalerii z tábora naleznete zde.